Interaktivní program pro žáky 7. – 9. tříd ZŠ a studenty SŠ

K Mezinárodnímu dni památky obětí holocaustu a předcházení zločinům proti lidskosti 27. ledna připravilo

brněnské Oddělení pro vzdělávání a kulturu Židovského muzea v Praze a Muzeum romské kultury

 

ve dnech 28. – 29. ledna 2020

 

interaktivní program pro žáky 7. – 9. tříd ZŠ a studenty SŠ s názvem

 

Nezapomeneme – לא נשכח – Na bisteraha

 

 

Co v programu najdete?

 

  • historický úvod do problematiky na základě vzpomínek pamětníků
  • práci s dobovými fotografiemi na časové ose
  • „Kufr číslo 625“ – aktivitu přibližující přípravy na deportaci
  • krátký film s pamětníkem holocaustu

/změna programu vyhrazena/

 

 

Začátky programů:             8.30 a 11.00 (mimobrněnské školy dle příjezdu spojů do Brna)

Celková délka programu: 120 minut

Cena za žáka:                     40 Kč

Místo konání:                      Muzeum romské kultury, Bratislavská 67

Rezervace termínu:            Táňa Klementová, 544 509 652

tana.klementova@jewishmuseum.cz

Platbu přijímáme pouze v hotovosti na místě, po zaplacení obdržíte příjmový doklad. Nabídka je určena pro maximálně 30 studentů s pedagogickým doprovodem.

 

15 let doučování v MRK

Vánoční večírek na rozloučenou

  1. 11. 12. 2019 od 17:30

Doučování se po 15 letech loučí s Muzeem romské kultury a bude od ledna 2020 fungovat jinde a jinak. Přijďte společně zavzpomínat na všechno to, co se nám za tu dobu, podařilo. Zveme všechny rodiče, dobrovolníky, přátele a fanoušky doučování v muzeu a děkujeme za přízeň!

Na co se můžete těšit?

  • OHLÉDNUTÍ ZA 15 LETY PROGRAMU
  • TRIO JANA POLYÁKA
  • VÝSTAVA OBRAZŮ NAŠÍCH STUDENTŮ
  • OBČERSTVENÍ

Těšíme se na setkání!

 

Hledáme Procesního manažer a koordinátora týmu

Procesní manažer a koordinátor týmu

O organizaci:
Muzeum romské vzniklo v roce 1991 z iniciativy romských intelektuálů a od roku 2005 je státní příspěvkovou organizací Ministerstva kultury ČR. Muzeum nabízí veřejnosti stálou expozici Příběh Romů, zároveň vždy i přechodnou výstavu (nyní o romské hudbě), veřejnou knihovnu a  další veřejné akce – každoroční Muzejní noc, koncerty, přednášky a besedy, literární a pamětnické večery aj. Pro školní děti a mládež připravují naši muzejní pedagogové animační programy k výstavám. Muzeum navštěvují často zejména zahraniční návštěvníci a univerzitní studenti.

Naše motto:

„Jsme prostorem pro setkávání kultur.
Uchováváme doklady romské historie jako součást evropského dědictví. Vychováváme mladou generaci k toleranci a interkulturnímu myšlení. Přispíváme k boji proti xenofobii a rasismu.
Otevíráme cestu ke kořenům romské identity. To vše děláme pro vzájemné porozumění. Pro dialog kultur. Pro nás.“

Naše firemní kultura:
Momentálně je nás 35 zaměstnanců a dalších externistů i dobrovolníků. Naše firemní kultura je založena na osobních vazbách v malém kolektivu a snaze dělat svou práci opravdu dobře a s osobním nasazením. V současné době budujeme 3 další pracoviště po republice, takže jsme v období plném změn a výzev a zároveň prostoru pro seberealizaci a strategickou činnost.

Co bude vaší prací
Hledáme člověka, který bude pojícím článkem mezi ředitelkou muzea jako odborníkem a vedoucími oddělení jakožto realizačním týmem, který pracuje na projektech muzea. Budete tento tým koordinovat a vést. Povedete porady a budete komunikační spojkou mezi vedoucím týmem a ředitelkou (v době jejich výjezdů, ji budete zastupovat.) Budete nastavovat procesy organizace veřejných i interních akcí a budete dohlížet na jejich dodržování a zdárnou realizaci akcí. V neposlední řadě se budete podílet na řízení ročního plánu. Vaše práce bude velmi různorodá a nabídne velký prostor k osobní realizaci.

Co bude vaší odměnou

  • Budete stěžejní osobou ve vedení celého muzea, čímž se budete významně podílet na budoucnosti a úspěchu celé instituce – budete mít vliv a výsledky vaší práce budou vidět.
  • Budete mít velký prostor pro uplatnění svých nápadů na optimalizaci a možnost je realizovat
  • Podílení se na zajímavých projektech a akcích
  • Jednou za čas cestování po všech pracovištích MRK (celá ČR, případně zahraničí)
  • Práce v ojedinělé instituci, jejíž význam ve společnosti stále narůstá
  • Stabilita státní příspěvkové organizace

Benefity a odměna

  • Motivační osobní ohodnocení odrážející dosažené výsledky
  • Pracovní poměr na plný úvazek na dobu neurčitou
  • 5 týdnů dovolené, možno čerpat náhradní volno
  • Příspěvek na stravování
  • Firemní akce a teambuildingy
  • Plat dle Nařízení vlády č. 564/2006 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů.

Jakého člověka hledáme

  • Proaktivního, který bude přicházet s vlastními nápady a nebude se bát převádět je do praxe
  • Flexibilního, který bude schopný reagovat na nové události.
  • Svědomitého a důsledného, který dokáže důkladně dohlížet nad chodem celého vedení.
  • Samostatného, který dokáže věci rozhodovat, ale zároveň pozná, kdy je potřeba konzultovat a poradit se, člověka s nadhledem.
  • Nekonfliktního a empatického, který dokáže vyslechnout názory druhých, porozumět jim a vytváří v týmu dobrou atmosféru.
  • Orientovaného na výsledky, kterému záleží, na tom, co je za ním vidět a přemýšlí, kam se může posunout dál.
  • S organizačními schopnosti, který ví, jak věci naplánovat tak, aby fungovaly a schopností analytického nadhledu a optimalizace, schopného vést lidi.

Co by měl mít za sebou

  • Alespoň 2 roky zkušenost s vedením lidí
  • Zkušenost z komerční sféry pro vás bude výhodou
  • Zkušenost s nastavováním a optimalizací procesů
  • Výhodou vám taky bude alespoň Bc. vzdělání v oborech jako ekonomie, obchod, management

Praktické informace k VŘ: zašlete CV na adresu sekretariat (at sign) rommuz.cz s uvedením dvou kontaktů na možné reference a motivační dopis.
Své nabídky zasílejte do 15. 12. 2019. Výběrové řízení je dvoukolové. Do druhého kola k ústnímu pohovoru budou pozváni vybraní uchazeči z prvního kola. O postupu do druhého kola budou uchazeči informováni mailem nejpozději do 31. 12. 2019. 

Nástup: leden 2020, před tím vítaná možnost na zaučení

Místo výkonu práce: Brno (ČR)

Platová třída: 12; dle délky praxe, plat 40.000,-Kč + nárazové odměny při dobrém výkonu

IHRA grant

Have you heard about the IHRA grant call

 

Fulbrightova stipendia

Letní škola

Na léto 2020 byla vypsána letní škola na téma Entrepreneurship and Economic Development.

Letní škola na téma: Podnikání a ekonomický rozvoj

Fulbrightova komise v České republice hledá účastníky na pětitýdenní Letní školu na téma Podnikatelská činnost a ekonomický rozvoj (LŠPER) na univerzitě v USA. Cílem programu je evropským studentům ze sociálně znevýhodňujícího prostředí představit americkou kulturu, různé přístupy k podnikatelské činnosti, příklady úspěšných podniků, včetně sociálních podniků, podnikání žen.

Začátek pobytu bude zřejmě na konci června 2020 a hostující univerzitou bude: University of Tennessee, Chattanooga. Programu se zúčastní 22 studentů z celého světa ve věku 18 až 25 let.

Detailnější popis obsahu a průběhu letní školy:

Obsah grantu

Stipendium pokrývá všechny náklady na pobyt včetně pojištění, letenky a víza do USA.

Požadavky

  1. Žadatel by měl být student VŠ nebo VOŠ ve věku 18 až 25 let a po ukončení letní školy ještě pokračovat ve studiu alespoň jeden semestr.
  2. Zájem o dané téma.
  3. Schopnost dorozumět se anglicky.
  4. Zájem o Spojené státy americké.
  5. Účast na aktivitách školy a komunity.
  6. Zodpovědnost, tolerance, samostatnost.
  7. Ochota zúčastnit se celého programu.
  8. Schopnost přizpůsobit se jiným kulturním a sociálním zvykům.
  9. Bez předešlé zkušenosti s návštěvou USA.
  10. Přednost dostanou uchazeči ze sociálně znevýhodňujícího prostředí, speciálně vyzýváme romské studenty a studentky.

Organizátor si vyhrazuje právo diskvalifikovat nominované účastníky, kteří nesplní zejména poslední požadavek.

 Přihláška

Vyplněnou přihlášku, životopis, dva doporučující dopisy a výpis známek z VŠ/VOŠ zašlete e-mailem na .

Uzávěrka

Uzávěrka přihlášek je 15. ledna 2020.

V případě dotazů ke stipendiu se obracejte na koordinátorku programu Andreu Semancovou.

 

Romská literatura JE …

Nakladatelství romské literatury Kher nabízí žákům středních škol a gymnázií a jejich pedagogům semináře o romské literatuře Romská literatura JE …

2. prosince 2019 od 10:00   … příležitost potkat se nad tím, co nás spojuje.

Žáci získají interaktivní formou nové poznatky o existenci a podobě romské literatury, ale také se osobně setkají s romskou osobností, autorem, se kterým mohou otevřeně vést dialog. Díky spolupráci s Muzeem romské kultury bude součástí brněnského semináře pro žáky také komentovaná prohlídka stálé expozice Příběh Romů.

2. prosince 2019 od 14:00   … součástí světové, a tedy i české literatury.
Pedagogové SŠ a gymnázií se dozvědí o historii a současné situaci literatury Romů a o tom, jak ji zapojit do výuky různých předmětů pomocí připravených metodik. Několik aktivit si na místě i ozkouší.

Seminářů v délce cca 90-120 minut se lze zúčastnit nezávisle na sobě, účast na obou není podmínkou. Zájemci nechť se hlásí na nakladatelstvi@kher.cz.

Hledáme investičního technika

Muzeum romské kultury, s. p. o. vypisuje výběrové řízení na pozici investičního technika

O organizaci

Muzeum romské vzniklo v roce 1991 z iniciativy romských intelektuálů a od roku 2005 je státní příspěvkovou organizací Ministerstva kultury ČR. Muzeum vlastní stálou expozici „Příběh Romů“, zároveň nabízí vždy 1-2 krátkodobé výstavy a řadu dalších veřejných akcí – každoroční Muzejní noc, koncerty, přednášky a besedy, filmové čtvrtky, módní přehlídky a pamětnické večery, aj.
Pro školní děti a mládež připravují naši muzejní pedagogové animační programy k výstavám.
Muzeum denně navštěvují také děti z přilehlé sociálně vyloučené lokality, které se zde pod vedením lektorů a mentorů doučují a připravují na školní výuku. Součástí naší práce je také vydavatelská činnost. Poslední vydaná kniha Amendar: Pohled do světa romských osobností byla oceněna jako Muzejní publikace roku 2018. Široký záběr našeho muzea otevírá také prostor pro mezinárodní spolupráci. V současné době je našim důležitým partnerem Evropské Centrum Wergeland, nebo Berlínský ERIAC.

Naše firemní kultura

Momentálně je nás okolo 35 zaměstnanců a externistů. V současné době prochází muzeum rozšířením o další tři pracoviště, což otevírá prostor pro seberealizaci i strategickou činnost. Zakládáme si na osobních vazbách i profesionalitě každého z nás. Zodpovědné plnění zadaných úkolů i týmová spolupráce nás posunují dál a novým výzvám čelíme společně. V týmu jsme otevření diskusi a vážíme si upřímnosti. V souvislosti s našim posláním jsou důležité i malé krůčky, a proto si ceníme každého zaměstnance a umožňujeme mu jeho rozvoj a poskytujeme příjemné pracovní podmínky (např. flexibilní pracovní doba, možnost čerpání náhradního volna, pět dní dovolené navíc). Vzhledem k rozšiřování muzea se otevírají také cesty pro získání zajímavých kontaktů a jedinečných zkušeností.

 

Co bude Vaší prací

  • koordinovat přípravy a realizace investic
  • zpracovávat investiční záměry
  • koordinovat finanční zajišťování investic v oblasti správy, oprav a provozu budov
  • realizovat investiční akce včetně dozorování průběhu realizace investic, výběru a koordinace dodavatelů a jiných účastníků stavby
  • připravovat a uzavírat smlouvy včetně zajištění případných změn
  • vést agendu spojenou s předáváním staveb (zápisy a protokoly) a komunikovat s dotčenými orgány státní správy
  • zajišťovat úplnost investiční dokumentace
  • průběžně kontrolovat čerpání finančních prostředků z rozpočtu
  • vytvářet grantové návrhy ve spolupráci s dalšími zaměstnanci nebo osobami pověřenými vedením muzea
  • připravovat podklady pro vedení muzea – např. zápisy z jednání o plnění
  • podílet se na organizaci akcí v památnících

 Co bude vaší odměnou

  • Plat dle Nařízení vlády č. 564/2006 Sb. o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů
  • 5 týdnů dovolené, možno čerpat náhradní volno
  • Příspěvek na stravování
  • Budete pánem/paní svého času (flexibilní pracovní doba)
  • Práce v ojedinělé instituci, jejíž význam ve společnosti stále narůstá
  • Možnost podílet se na akcích a programech MRK
  • Pracovní poměr na plný úvazek na dobu neurčitou
  • Stabilitu státní příspěvkové organizace
  • Firemní akce a teambuildingy

Jakého člověka hledáme

  • organizačně schopného, energického a samostatného člověka, pro kterého bude tato práce výzvou
  • se širokým rozhledem a chce jej využít a dále prohloubit
  • zkušenosti ve stavebním oboru i administrativě spojené s veřejnými zakázkami výhodou

Co by měl mít za sebou

  • SŠ/VŠ technického směru nebo VŠ v oblasti státní správy
  • výhodou znalosti – stavební zákon, zákon o veřejných zakázkách
  • ŘP sk. B – aktivní řidič
  • Praxe v oboru
  • Aj, Nj výhodou

Praktické informace k VŘ:

Nástup: prosinec 2019  

Forma úvazku: 1,0 – HPP

Místo výkonu práce: Brno

Třída 12, v závislosti na délce praxe

Své nabídky zasílejte emailem, nebo písemně do 30. 11. 2019 na adresu: sekretariat@rommuz.cz    Do předmětu zprávy napište jméno pozice.

Součástí písemné nabídky musí být:

  • Motivační dopis
  • Strukturovaný profesní životopis s kontaktními údaji (telefon, e-mail)
  • Kontakt na 2 osoby, jež mohou poskytnout profesní reference

Výběrové řízení je dvoukolové. Do druhého kola – k ústnímu pohovoru budou pozváni vybraní uchazeči z prvního kola. O postupu do druhého kola budou uchazeči informováni e-mailem nejpozději do 5. 12. 2019.

Dotazy – sekretariat@rommuz.cz

Hodonín u Kunštátu otevřen do 3. 11. 2019

Hodonín u Kunštátu. Památník holokaustu Romů a Sintů bude mimořádně otevřen až do 3. 11. 2019. V letošním roce je to poslední možnost zhlédnout přechodné výstavy a prohlédnout si celý areál, který bude běžně otevřen od dubna 2020.

Zemřel pan Stanislav Holomek

Dne 29. 10. 2019 zemřel v německém Augsburgu pan Stanislav Holomek. Narodil se 7. 2. 1935 v Milonicích na Vyškovsku do rodiny původních moravských Romů. Spolu se svou rodinou přežil hrůzy rasově motivované perzekuce v době druhé světové války díky starostovi obce Nesovice, který romské občany své obce odmítl poslat do transportu na téměř jistou smrt. Po válce se Stanislav spolu s rodinou odstěhoval do Jeseníku a později absolvoval hotelovou školu v Mariánských Lázních. V západních Čechách již zůstal a působil jako provozní a později ředitel v restauračních a hotelových provozech. Bratr Stanislava Holomka Miroslav byl v roce 1969 jednou z klíčových osob založení první úředně schválené romské organizace v českých zemích nazvané Svaz Cikánů-Romů. Po celou dobu existence Svazu (1969–1973) byl Miroslav Holomek jeho předsedou. Stanislav Holomek na počátku 70. let vedl pobočku svazového hospodářského podniku Névodrom v Západočeském kraji. Od roku 1980 žil Stanislav Holomek společně s rodinou v Německu.

Veřejná přednáška v Letech u Písku

Dne 15. 11. 2019 se od 17:00 koná v sále kulturního domu v Letech veřejná přednáška k archeologickému výzkumu tábora v Letech u Písku. Přednášející bude Doc. PhDr. Pavel Vařeka, Ph.D. z katedry archeologie, Fakulta filozofická, ze Západočeské univerzity v Plzni.